4 KOBİ'nin büyüme öyküsü-Papağan Kuruyemiş

ORTAK AYRILDI
Ankara'da tuz işiyle uğraşıyordum. 1993 yılında İstanbul'a geldim. Ürettiğimiz endüstriyel tuzları, tekstil şirketlerine satmaya başladım. 2000'de bir arkadaşım aracılığı ile Papağan Kuruyemişin sahipleriyle tanıştım. Onlar bu işten çıkmak isteyince ben de kuruyemiş toptancısı ortağımla Papağan'ı satın aldım. 2 yıl sonra işe daha fazla yatırım ve mücadele gerektiği için ortağım ayrılıp kendi işine döndü. Ben de şirketi büyütmeye odaklandım. O dönem, Papağan 15 bin liralık cirosu olan bir şirketti. Önce üretim tesisini Çatalca'da kurduğumuz 9 bin metrekarelik kapalı alana taşıdık. Avrupa standartlarında üretim yapmaya başladık. 11 kişilik AR-GE takımı kurdum. Her yıl, 6 yeni ürün piyasa çıkardık. 10 yıllık mücadelemiz sayesinde bugün 32 ürünümüz var ve ciromuz 50 milyon TL'ye yükseldi. 2010'u yüzde 50 büyümeyle tamamladık ve sektöründe en yüksek büyüme rakamını gerçekleştiren şirket olduk. İhracat yapılan ülke sayımız 8'den 16'ya çıktı. Önümüzdeki dönemde inovasyon ve dağıtım kanallarına odaklanmayı hedefliyoruz. 15 bin olan satış noktamızı 100 bine çıkarmayı hedefliyoruz.
BAŞARI NASIL GELDİ?
Bana göre başarımızı, inovatif olmamıza borçluyuz. En büyük çıkış sağladığımız noktalardan biri, ay çekirdeği paketlerinin yanına koyduğumuz çöp poşetleri oldu. Bunun yanında paketlerin içindeki ürünlerimiz bayatlamasın diye sektörde ilk kez "keeper" uygulamasını başlattık. Bu şekilde ürünlerimizin raf ömrü uzadı. Türkiye'de ilk kez çiğ ve kavrulmamış kuruyemişlerden oluşan diyet ürünler çıkardık. Bu inovasyonlar sayesinde Papağan, sektöründe en yüksek büyüme rakamını gerçekleştiren şirket oldu. Ancak bu alanda en büyük sıkıntımız tüketiciler. Tuzsuz, kavrulmamış diyet ürünlerimizi alanlar 'Bunlar bayat mı' diye şikayet ediyor. Tüketicinin bilinçlenmesiyle sağlıklı atıştırmalıklar pazarının daha da büyüyeceğini öngörüyoruz.
Danışmanın tavsiyesi
Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcısı Dr. Selçuk Tuzcuoğlu, Kani Emekçi'ye hedeflerine ulaşma yolunda şu tavsiyeleri veriyor:
SABIR LAZIM
Sağlıklı ve diyet kuruyemişler niş bir ürün. Herkese hitap etmiyor. Özellikle sağlığına düşkün kişiler, zaten bu ürünü tercih edecektir. Bu sebeple üreticinin sabırlı olması gerekiyor. İkinci olarak ürünle ilgili iletişimin "sağlıklı beslenme" üzerine kurgulanması lazım. Ama bu geniş bir kitleye ulaşana kadar güçlü reklam bütçesi gerektirir.
kaynak:capital iş ekonomi.
Category : 4 KOBİ'nin büyüme öyküsü-Papağan Kuruyemiş
0 Comments