TakasMerkezi.com yatırımcı arıyor

100 yıllık geçmişe sahip bir finansal model olan “barter” şirketlerin tekelinden çıkıyor ve ilk defa TakasMerkezi.com ile bireylere ulaşıyor. TakasMerkezi.com, genç Türk girişimcilerinin de dünya çapında web projeleri çıkarabileceğini kanıtlamak hedefiyle yayın hayatına başladı. Kuruluşu 2003 yılına dayanan TakasMerkezi.com, binlerce kişinin her gün girdiği bir siteye dönüşüne kadar neredeyse 5 yıl bekledi. 2008 yılına yaklaşırken, çekirdek bir ekip bu fikri gerçeğe dönüştürmek için çalışmaya başladı ve neredeyse bir yıl sonra sektöründe önemli bir etkinlik olarak tarihe geçen Techcrunch – Webrazzi Meetup’ta lansman yapma şansı bularak TakasMerkezi.com’u hayata geçirildi.
Basit ama inovatif bir fikir
Üç ay olmadan modeli eskiyen cep telefonları, okuyup rafa kaldırdığımız kitaplar, izlediğimiz filmler, daha iyisini aldığımız için çekmeceye kaldırdığımız elektronik cihazlar... Tüm bu ürünleri yeniden değerlendirmek, yoğun yaşam temposunda hepimizin ihmal ettiği ve unuttuğu bir alışkanlık. Oysa bizim için bir değer taşılayan bu ürünler bir başkası için pekala kıymetli olabilirdi. Ortaya konan site, ürünlerin fiyatlandırılmasında para değil puan kullanacak ve üyeler sattıkları ürünlerden topladıkları puanlarla da birbirlerinin ürünlerinden dilediklerini alabileceklerdi. Artık terkedilmiş bir ticaret modeli olan takasın sosyal etkilerini de yanına alan site, ilk defa bireysel boyutta “barter” yani “çoklu takas” iş modelini devreye soktu. 7-8 ay süren bir test yayından sonra, Mart 2009’da Takas- Merkezi.com gerçek anlamda hizmet vermeye başladı. Başvurdukları ilk yarışma olan Altın Örümcek 2008 web ödüllerinde de, güçlü rakiplerini geride bırakarak, kendi kategorilerinde birincilik kazandı. O günlerde tamamen internet üzerinde yapılan tanıtım faaliyetleri, barter’ın ülkemizde pek de bilinmeyen bir iş modeli olmasına rağmen siteye yavaş yavaş ivme kazandırdı. şu anda ise binlerce üye, binlerce ürünlük bir havuzda, her gün onlarca işlem gerçekleştiriyor. Her üye için açılan bir cari hesapla, bir işlem gerçekleştiğinde, ürün bedeli kadar sanal para, alıcının hesabından satıcının hesabına geçiyor. Ve bu sanal para sadece site içerisinden ürün almak için kullanı labiliyor. Tabii ki site tüm bu hizmetler karşılığında bir komisyon tahsil ediyor. Yani gerçek para sadece alıcılardan, belirli bir oranda komisyon tahsilatı şeklinde devreye giriyor. İnternet kullanıcıları, TakasMerkezi.com’da güvenle ve sosyal bir etkileşimle, geleneksel tüketim anlayışına inat, eğ- lenerek alışveriş yapıy
Category : Bayilik , franchise , girişimcilik , takas merkezi.com , TakasMerkezi.com yatırımcı arıyor
0 Comments