Girişimcilere yeni 20 iş modelini tespit ettik, bu işlerin yol haritası (3) Kar marjı yüksek bir yaz işi
Kar marjı yüksek bir yaz işi
Yaz aksesuarları
Takı ve aksesuar sektörünün Türkiye’deki pazar büyüklüğü markasız ürünlerle birlikte 500 milyon lirayı buluyor. Modayla doğru orantılı olarak kendini her zaman yenileyen bu sektörün kalıcı sektörler arasında yer aldığı belirtiliyor. Türkiye’de son dönemde markalaşmanın hızlandığı bu sektörde yüzde 300 kâr marjlarının olması, bu alana yatırım yapan yatırımcıların iyi bir kazanç elde etmesini sağlıyor.
Yaz ayının gelmesiyle birlikte pareodan, mayoya, plaj çantasından terliğe kadar, yaz aksesuarlarındaki satış hacmi de doğru orantılı olarak artıyor. Bu iş modeli için 35 ile 50 metrekare arasında değişen mağaza büyüklüğü yeterli. Özellikle yazlık bölgeler ve sahil kesiminde bu konuda yüksek potansiyel söz konusu. Birmağaza açmanın bedeli 50 ile 100 bin lira arasında değişiyor. Ancak yüksek kâr marjlarıyla birlikte aylık ciro minimum 8 ile 10 bin lira arasında değişebiliyor. Bu konuda Assortie, Black & White Accessories, Jeune& Belle, Takı’cım, Takıştır Bijuteri Next Accessory ve Dia Toryum franchising veren markalar arasında yer alıyor.
Goldaş Kuyumculuk CEO’su Sedat Yalınkaya, yaz aylarında Bodrum, Çeşme, Antalya gibi yerli ve yabancı turistin uğrak yeri olan merkezlerde, takı ve aksesuar mağazalarının büyük ilgi gördüğünü söylüyor. Özellikle yaz aylarında mayo, bikini, pareo, şapka, terlik, güneş gözlüğü, plaj çantası, yazlık çantalar, takı ve aksesuarlar, saç aksesuarları gibi ürünlere olan talebin arttığını söyleyen Yalınkaya, Ürün yelpazesi yetişkinler kadar çocuklar için de bu tarz ürünlerle zenginleştirilebilir. Turistik bölgelerdeki mağazalarda, teması olan ya da tarihi tasarımlara sahip takı ve aksesuarlara da ilginin yoğun olduğunu söylememiz mümkün” diyor. Meyve yetiştiriciliğine adım atmak için geç değil
Depolanabilir nar üretimi
Meyve yetiştiriciliği rantabl olan iş fikirleri arasında yer alıyor. Özellikle depolanabilir meyve yetiştirciliği oldukça revaçta. Bunlardan en çok öne çıkanlar arasında ise nar yer alıyor. Özellikle son yıllarda kapama nar bahçeleri Akdeniz ve Ege bölgesinde artıyor. Yetiştiriciliğinin kolay, ekonomik değerinin yüksek, diğer meyve türlerinin yetişemeyeceği kadar zayıf topraklarda yetişebilir olması, ürünün avantajları arasında yer alıyor. Alasağ Fidancılık Kurucusu Mustafa Alasağ, Hicaz narının oldukça revaçta olduğunu söylüyor.
Başlangıç için 10 dekarlık bir arazinin yeterli olacağını belirten Alasağ, kurulum maliyetinin ise 3 bin ile 4 bin lira arasında değiştiğini ifade ediyor.
Narın kilogramı 80 kuruştan satılıyor. 10 dekarlık bir arazide ise yaklaşık 800 adet nar ağacı olabiliyor. Bir ağaçtan yaklaşık 60 kilogram nar çıkabiliyor. Ancak Alasağ, üreticinin deposu olması durumunda narın kilogramının 2 liradan satılabileceğine dikkat çekiyor.
Meyve bahçeciliği
Meyve yetiştiriciliği de az yatırımla kısa vadede kazanç sağlayacak iş modelleri arasında yer alıyor. Bu konuda danışmanlık ve sertifikasyon hizmeti veren firmalar da var. Örneğin, Gülpınar Fidancılık, bahçe ve süs bitkileri yetiştiriciliği konusunda üreticiye hizmet veriyor. En az 10 dekar arazisi olan veya bu alana yatırım yapmak isteyen herkese bahçe kuruluyor. 10 dekar arazi için 10 bin dolarlık yatırım yapılıyor.
Alara Fidan da modern meyve yetiştiriciliği konusunda sertifikasyon veren firmalar arasında. Asgari 10 dekar ve üzeri arazisi olan ve bu alana yatırım yapmak isteyen herkese bahçe kurulumu yapılıyor. Bahçe kurulumu yapıldıktan sonra ürünlerin bakımı ve pazarlanması konusunda da destek veriliyor.Ürünler üç yıl içinde yılda yaklaşık 30 bin dolar kazandırmaya başlıyor.
Category : 0 YENİ İŞ MODELİ , 2013 iş fikirleri , doğa sporları parakendeciliği , girişimcilik , iş fırsatları , meyve suyu satış noktası , rulo çim fikri , takı aksesuvar , yeni iş trendleri
0 Comments