Home
�
5 duyulu pazarlama
,
aday başvuruları
,
fikir sayfası
,
fikir sayfasi
,
pazarlama
,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
,
PAZARLAMA TEKNİKLERİ
,
SATIŞ PAZARLAMA
�
5 DUYULU PAZARLAMA
harika gıda
|
17:17
|
0
Comments
5 DUYULU PAZARLAMA
Bir
markanın tanıtımının yapılmasındaki en etkili yöntemlerden biri de
pazarlama. Öncelikle ürününüzü doğru geliştirmeli ve rekabetçi bir
şekilde konumlandırmalısınız. Satış kanalında görünürlüğünü sağladıktan
sonra fiyatını doğru belirlemeli ve tanıtımını gerçekleştirmelisiniz.
Sonrasında ise tüm pazarlama aktivitelerini düzenli olarak
değerlendirerek rekabetin ve piyasanın getirdiği yeni koşullara göre
tekrardan ele almalısınız. Tüm bu pazarlama unsurlarının bütünü sizin
markanızı oluşturuyor. Ancak günümüzde ortaya çıkan rekabetçi ortam ve
teknolojik gelişmeler, pazarlama alanını bir adım daha ileriye taşıyor.
Markalar, farklılığı yakalamak, marka bilinirliğini artırmak ya da
sadakat oluşturmak için artık bütünleşik bir yol izliyorlar. Bunu
yaparken de görünümünden kokusuna, kullandığı işitsel yayınlardan
verdiği hisse kadar 360 derecede tüketicisini yakalamaya çalışıyorlar.
Yurtdışında gitgide popüler olmaya başlayan ve Türkiye’de de markaların
yakın markajında olan bu pazarlama trendi ‘zihinsel pazarlama’ olarak
adlandırılıyor. Zihinsel pazarlama, tüketicinin koklama, görme, duyma,
tatma ve hissetme gibi duyularına hitap eden yeni bir pazarlama şekli.
ICM Marketing at Retail Başkanı Volkan Keskinoğlu, Türk markalarının
henüz alışma sürecinde olduğunu fakat global markaların hızla bu trende
ayak uydurduğunu belirtti ve şu açıklamalarda bulundu: “Tüketici satın
alma kararlarının % 79’unu satın alma noktasında veriyor. Bunu iyi
kullanan markalar, her zaman bir adım öne geçiyor. Abercrombie&Fitch
markası bunun güzel bir örneği. Markanın hangi mağazasına girerseniz
girin aynı ışık sistemi, kışkırtıcı müzik ve koku. Bu tamamen
profesyonelce düşünülmüş, başarılı bir strateji. Almanya’nın bir
bölgesinde ilk Abercrombie&Fitch mağazası açılmadan iki hafta kadar
önce fizikleriyle dikkatleri üzerine çeken erkek modeller, üzerlerine
Abercrombie&Fitch kokusunu sıkıp, markanın kıyafetlerini giyerek
kalabalık caddelerde ikili ve üçerli gruplar halinde yürüdüler.
Ortalamanın oldukça üzerinde fiziğe sahip bu modellere bakan insanların
çoğu, bunun Abercrombie&Fitch’in bir tanıtımı olduğunu görsel ve
kokusal algılarını kullanarak anladılar. Bu pazarlamanın geldiği son
noktayı görmek açısından inanılmaz bir örnek. Türk
markalarından bir örnek verecek olursak, yakın zamanda Türk Hava
Yolları da özel olarak binasında, uçak ve lounge’larında koku kullanmaya
başlayacak.” Türkiye’de zihinsel pazarlama konseptinin daha çok yeni
olduğunu ve henüz tam oturmadığını belirten Volkan Keskinoğlu, sözlerini
şöyle tamamladı: “Markalar yeni yeni koku pazarlama ile tanışmaya
başladı. Türkiye’de havalimanlarından benzin istasyonlarına, otellerden
mağazalara kadar pek çok marka şu anda bu konseptle tanışma aşamasında.
Tüketici henüz herhangi bir markayı duyusal olarak eşleştirdiği donelere
sahip değil. Bu durum, bu alanda hizmet sağlayabilecek üretici ve
danışman firmaların da yolunu açıyor.”
Category
:
5 duyulu pazarlama
,
aday başvuruları
,
fikir sayfası
,
fikir sayfasi
,
pazarlama
,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
,
PAZARLAMA TEKNİKLERİ
,
SATIŞ PAZARLAMA
Fikirsayfasi.com
:
Fikirsayfasi.com en tarafsiz en guncel haber ve konu basliklerini sizin icin bir araya getirmektedir.is fikirleri, bayilik,franchise hakkinda guncel haberleri, girisimcilere ve yeni is kuracaklara sunmaktadir.Facebook/fikirsayfa adresinden haberleri ve konulari takip etmeyi unutmayin!
0 Comments