5 DUYULU PAZARLAMA

harika gıda | 17:17 | 0 Comments

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

5 DUYULU PAZARLAMA

Bir markanın tanıtımının yapılmasındaki en etkili yöntemlerden biri de pazarlama. Öncelikle ürününüzü doğru geliştirmeli ve rekabetçi bir şekilde konumlandırmalısınız. Satış kanalında görünürlüğünü sağladıktan sonra fiyatını doğru belirlemeli ve tanıtımını gerçekleştirmelisiniz. Sonrasında ise tüm pazarlama aktivitelerini düzenli olarak değerlendirerek rekabetin ve piyasanın getirdiği yeni koşullara göre tekrardan ele almalısınız. Tüm bu pazarlama unsurlarının bütünü sizin markanızı oluşturuyor. Ancak günümüzde ortaya çıkan rekabetçi ortam ve teknolojik gelişmeler, pazarlama alanını bir adım daha ileriye taşıyor. Markalar, farklılığı yakalamak, marka bilinirliğini artırmak ya da sadakat oluşturmak için artık bütünleşik bir yol izliyorlar. Bunu yaparken de görünümünden kokusuna, kullandığı işitsel yayınlardan verdiği hisse kadar 360 derecede tüketicisini yakalamaya çalışıyorlar. Yurtdışında gitgide popüler olmaya başlayan ve Türkiye’de de markaların yakın markajında olan bu pazarlama trendi ‘zihinsel pazarlama’ olarak adlandırılıyor. Zihinsel pazarlama, tüketicinin koklama, görme, duyma, tatma ve hissetme gibi duyularına hitap eden yeni bir pazarlama şekli. ICM Marketing at Retail Başkanı Volkan Keskinoğlu, Türk markalarının henüz alışma sürecinde olduğunu fakat global markaların hızla bu trende ayak uydurduğunu belirtti ve şu açıklamalarda bulundu: “Tüketici satın alma kararlarının % 79’unu satın alma noktasında veriyor. Bunu iyi kullanan markalar, her zaman bir adım öne geçiyor. Abercrombie&Fitch markası bunun güzel bir örneği. Markanın hangi mağazasına girerseniz girin aynı ışık sistemi, kışkırtıcı müzik ve koku. Bu tamamen profesyonelce düşünülmüş, başarılı bir strateji. Almanya’nın bir bölgesinde ilk Abercrombie&Fitch mağazası açılmadan iki hafta kadar önce fizikleriyle dikkatleri üzerine çeken erkek modeller, üzerlerine Abercrombie&Fitch kokusunu sıkıp, markanın kıyafetlerini giyerek kalabalık caddelerde ikili ve üçerli gruplar halinde yürüdüler. Ortalamanın oldukça üzerinde fiziğe sahip bu modellere bakan insanların çoğu, bunun Abercrombie&Fitch’in bir tanıtımı olduğunu görsel ve kokusal algılarını kullanarak anladılar. Bu pazarlamanın geldiği son noktayı görmek açısından inanılmaz bir örnek.  Türk markalarından bir örnek verecek olursak, yakın zamanda Türk Hava Yolları da özel olarak binasında, uçak ve lounge’larında koku kullanmaya başlayacak.” Türkiye’de zihinsel pazarlama konseptinin daha çok yeni olduğunu ve henüz tam oturmadığını belirten Volkan Keskinoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Markalar yeni yeni koku pazarlama ile tanışmaya başladı. Türkiye’de havalimanlarından benzin istasyonlarına, otellerden mağazalara kadar pek çok marka şu anda bu konseptle tanışma aşamasında. Tüketici henüz herhangi bir markayı duyusal olarak eşleştirdiği donelere sahip değil. Bu durum, bu alanda hizmet sağlayabilecek üretici ve danışman firmaların da yolunu açıyor.”

Category : , , , , , , ,

Fikirsayfasi.com :
Fikirsayfasi.com en tarafsiz en guncel haber ve konu basliklerini sizin icin bir araya getirmektedir.is fikirleri, bayilik,franchise hakkinda guncel haberleri, girisimcilere ve yeni is kuracaklara sunmaktadir.Facebook/fikirsayfa adresinden haberleri ve konulari takip etmeyi unutmayin!

0 Comments

En son eklenen haberler.